Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Târgu Mureş angajeaza asistent medical generalist, asistent medical de laborator, infirmier, îngrijitoare de curățenie, electrician, liftier, muncitor necalificat

Jobs

( doua anunturi )

Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Târgu Mureş cu sediul în Târgu Mureș, strada Gheorghe Marinescu nr. 50, județul Mureș în conformitate cu prevederile HGR nr. 1336/2022, organizează, în perioada 23.06.2025 – 24.07.2025, concurs pentru ocuparea unui număr de26 posturi vacante, toate pe perioadă nedeterminată cu normă întreagă, după cum urmează:

Nr crt. Denumire post Secția Nr. posturi

1 Asistent medical generalist Secția clinică ortopedie și traumatologie 2

2 Asistent medical generalist Bloc operator V – chirurgie orală și maxilo – facială 1

3 Asistent medical generalist Unitatea de transfuzii 1

4 Asistent medical generalist Secția clinică recuperare cardiovasculară 1

5 Asistent medical generalist Secția clinică pediatrie 3

6 Asistent medical generalist Secția clinică chirurgie și ortopedie pediatrică 1

7 Asistent medical generalist Secția clinică ORL 1

8 Asistent medical generalist Secția clinică obstetrică – ginecologie 1

9 Asistent medical generalist Secția clinică chirurgie generală I 1

10 Asistent medical generalist Secția clinică neurologie I 1

11 Asistent medical generalist Secția clinică neurologie I – compartiment UAVCA 1

12 Asistent medical generalist Secția clinică reumatologie 1

13. Asistent medical generalist Centrul de sănătate mintală copii 1

14 Asistent medical de laborator Laborator microbiologie medicală 1

15 Asistent medical de laborator Serviciul clinic anatomie patologică 1

16 Asistent medical de laborator principal Serviciul clinic anatomie patologică 1

17 Infirmier Secția clinică obstetrică – ginecologie 1

18 Infirmier Secția clinică chirurgie generală I 1

19 Infirmier Secția clinică neurologie I 1

20 Îngrijitoare de curățenie Serviciul clinic anatomie patologică 1

21 Îngrijitoare de curățenie Ambulator integrat adulți 1

22 Îngrijitoare de curățenie Secția clinică medicină internă I 1

23 Îngrijitoare de curățenie Secția clinică chirurgie vasculară 1

Durata timpului de lucru: cea corespunzătoare pentru salariații cu normă întreagă din cadrul structurilor medicale în care sunt posturile vacante, potrivit Codului muncii actualizat.

Fiind un spital clinic de urgență activitatea se desfășoară fără întrerupere – 3 ture (dimineață, după-masă, noapte). Progarmul de lucru poate fi de 8 ore zilnic, în raport cu necesităţile asistenţei medicale, sau se poate lucra prin rotaţie în ture de 8 ore cu 16 ore libere sau 12 ore cu 24 de ore libere. De asemenea fiind o instituție care asigură asistență medicală populației, activitatea nu poate fi întreruptă. Se desfășoară încontinuu, fără nicio întrerupere, lucrându-se în fiecare zi a anului calendaristic, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, precum și în zilele de sărbători legale cu respectarea Codului muncii actualizat și Ordinului nr. 870/2004 actualizat – Regulamentul privind timpul de muncă, organizarea și efectuarea gărzilor în unitățile publice din sectorul sanitar.

Documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. nr. 1336/2022:

1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în Anexa 1 la prezentul anunț;

2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări (diplomă de bacalaureat și diplomă de studii superioare, superioare de scurtă durată, postliceale de specialitate pentru asistenții medicali), precum și copiile documentelor care atestă

îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică (adeverința eliberată de OAMGMAMR și certificatul de membru OAMGMAMR – pentru asistenții medicali, certificat de grad principal, 5 ani vechime ca asistent medical de laborator – ptr asistent medical principal cu grad principal, curs de infirmier sau dovada înscrierii la curs de infirmier – pentru candidații la posturile de infirmier);

5. copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform modelului orientativ din Anexa 2 la prezentul anunț.

6. certificat de cazier judiciar din care să reiasă că persoana participantă la concurs nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea de infracțiuni care ar face persoana care candidează incompatibilă cu locul de muncă pentru care candidează;

7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

9. curriculum vitae, model comun european.

10. Dosar plic

11. Dovada achitării taxei de participare (chitanța):

– 100 lei pentru candidații pentru posturile de asistent medical generalist, asistent medical de laborator

– 80 lei pentru candidații pentru posturile de infirmier,

– 60 de lei pentru candidații pentru posturile de îngrijitoare de curățenie,

Taxa de participare la concurs se achită la Casieria instituției, camera 3.238, situată la parter.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la pct. 2)-5), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. precedent se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

Condiții generale de participare la concurs prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1336/2022:

1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit; 3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea

infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii; 8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 (2)din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiții specifice de participare la concurs:

· Asistent medical generalist: absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat și studii superioare, superioare de scurtă durată, postliceale de specialitate, certificat de membru precum şi adeverinţă pentru participare la concurs eliberată de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor, Asistenţilor Medicali din România, fără condiții de vechime.

· Asistent medical de laborator: absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat și studii superioare, superioare de scurtă durată, postliceale de specialitate, certificat de membru precum şi adeverinţă pentru participare la concurs eliberată de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor, Asistenţilor Medicali din România, fără condiții de vechime.

· Asistent medical de laborator principal: absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat și studii superioare, superioare de scurtă durată, postliceale de specialitate, certificat de membru precum şi adeverinţă pentru participare la concurs eliberată de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor, Asistenţilor Medicali din România, 5 ani vechime ca asistent medical de laborator, certificat de grad principal.

· Infirmier debutant/infirmier: absolvent de liceu (12 clase) cu sau fără diplomă de bacalaureat, dovada înscrierii la cursul de infirmier/curs de infirmier finalizat, fără condiți de vechime;

· Îngrijitoare de curățenie: absolvent studii generale (8 clase), fără condiții de vechime.

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ

Bibliografia, respectiv tematica de concurs pentru posturile de asistent medical generalist:

I. BIBLIOGRAFIE:

1. Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

a. Capitolul II, pct.13 – Atribuţiile asistentei medicale responsabile de salon

b. Anexa Nr. 3 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

c. Anexa Nr. 4 – Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

2. Ordinul MS nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private,evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei ( Capitolul I – definiţii, Capitolul II – curăţarea, Capitolul III – dezinfecţia, Capitolul IV – Sterilizarea, Anexa nr. 3 – proceduri recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, Anexa nr. 4 – metode de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei acestuia)

3. Ordinul MSP nr. 560/1999 privind atribuţiile asistentului medical care lucrează în secţiile cu paturi;

4. Tehnici de evaluare şi îngrijire acordate de asistenţi medicali – Ghid de nursing – Lucreţia Titircă, editura Viaţa Medicală Românească

5. Explorări funcţionale şi îngrijiri speciale acordate bolnavului – Lucreţia Titirică, editura Viaţa Medicală Românească

6. Anestezie – Terapie Intensivă. Ghid pentru asistenţi medicali – Raluca Fodor, Sanda Maria Copotoiu, Leonard Azamfirei – 2015, University Press – Tîrgu Mureş

7. Ghid de bună practică în Terapie Intensivă, Manualul supravietuirii al asistentei de anestezie terapie intensivă, Sanda Maria Copotoiu, Leonard Azamfirei – 2008, University Press – Tîrgu Mureş

8. Manualul recoltării – Spital Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, Laboratorul de Analize Medicale Central

9. OMS nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale.

10. OUG 144/2008 (actualizată) privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare

11. CODUL DE ETICĂ ŞI DEONTOLOGIE al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, publicat în Monitorul Oficial nr. 560/august 2009

12. Urgenţele medico – chirurgicale (Sinteze) – Lucreţia Titircă – Editura Viaţa Medicală Românească. 13. Curs “Sterilizare” – poate fi descărcat de pe site-ul spitalului (www.spitalmures.ro)

II. TEMATICA:

1. Organizarea activităţilor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare publice şi private cu paturi (atribuţiile asistentei medicale responsabile de salon); Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice (scop, obiective, definiţii, populaţia ţintă, atribuţiile persoanei expuse accidental la produse biologice). Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale (măsurile standard, precauţiile adresate căii de transmitere)

2. Norme tehnice privind curăţenia şi dezinfecţia în unităţi sanitare.

▪ Curăţarea (definiţie, metode generale de efectuare a curăţeniei, reguli fundamentale în utilizarea produselor folosite în activitatea de curăţenie, reguli pentru depozitarea produselor şi ustensilelor folosite la efectuarea curăţeniei şi reguli de întreţinere).

▪ Dezinfecţia (definiţie, dezinfecţia prin mijloace fizice, dezinfecţia prin mijloace chimice – clasificarea dezinfecţiei, clasificarea biocidelor, nivelurile de dezinfecţie, etapele dezinfecţiei de nivel înalt, igiena mâinilor şi dezinfecţia pielii, criterii de utilizare şi păstrare corectă a produselor antiseptice, criterii de alegere corectă a dezinfectantelor, reguli generale de practică a dezinfecţiei, clasificarea suprafeţelor, instrumentarului şi echipamentelor, obligativitatea dezinfecţiei curente şi/sau terminală).

▪ Proceduri recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc (nivelul de risc, proceduri aplicate, indicaţii)

▪ Metodele de aplicare a dezinfectantelor chimice în funcţie de suportul care urmează să fie tratat (suportul de tratat, metoda de aplicare, observaţii)

3. Atribuţiile asistentei medicale conform Ordinului MS nr. 560/1999 – fişa postului pentru asistenta medicală din salon;

4. Tehnici de evaluare şi îngrijire acordate de asistenţi medicali – Ghid de nursing – Lucreţia Titircă, editura Viaţa Medicală Românească

▪ întocmirea planului de îngrijiri

▪ puncţiile

▪ recoltarea produselor biologice şi patologice

▪ sondaje, spălături, clisme

▪ administrarea medicamentelor

▪ transfuzia de sânge

▪ pregătirea pacientului pentru explorări radiologice, endoscopice

5. Explorări funcţionale şi îngrijiri speciale acordate bolnavului – Lucreţia Titirică, editura Viaţa Medicală Românească

▪ pregătirea bolnavului pentru explorări funcţionale

▪ îngrijiri speciale acordate bolnavilor

6. Anestezie – Terapie Intensivă. Ghid pentru asistenţi medicali – Raluca Fodor, Sanda Maria Copotoiu, Leonard Azamfirei – 2015, University Press – Tîrgu Mureş

o Capitolul – Insuficienţa respiratorie

o Capitolul – Insuficienţa cardiacă acută

o Capitolul – Şocul

o Capitolul – Disfuncţia neurologică

o Capitolul – Insuficienţa renală acută

o Capitolul – Disfuncţia hepatică

o Capitolul – Terapia lichidiană

7. Ghid de bună practică în Terapie Intensivă, Manualul supravietuirii al asistentei de anestezie terapie intensivă, Sanda Maria Copotoiu, Leonard Azamfirei – 2008, University Press – Tîrgu Mureş.

o Toaleta bolnavului (pag 55-58)

o Inserția și îngrijirea abordurilor venoase și arteriale (pag 65-74)

o Monitorizarea pacientului critic ( pag 76-102)

o Respirația artificială (pag 106-139)

o Îngrijirea plăgilor (pag 218-221)

o Terapia transfuzională utilizarea clinică a sângelui și componentelor sangvine (pag 380-397)

8. Manualul recoltării – Spital Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, Laboratorul de Analize Medicale

▪ recoltarea probelor biologice pentru investigaţii hematologice, imunplogice şi de biologie moleculară

▪ factori care afectează rezultatul în faza de recoltare a lichidelor biologice

▪ factori care afectează rezultatul în faza de transport şi stocare a materialelor biologice

▪ recoltarea produselor biologice în vederea examenului bacteriologic

9. Norme tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale.

10. OUG 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare

▪ Capitolul I – Exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical

▪ Capitolul III – Organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România

11. CODUL DE ETICĂ ŞI DEONTOLOGIE al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, publicat în Monitorul Oficial nr. 560/august 2009

▪ Capitolul I – Principii generale

▪ Capitolul II – Responsabilitatea personală, integritatea şi independenţa profesională a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali

▪ Capitolul III – Raporturi profesionale cu alţi profesionişti din domeniul medico-sanitar şi instituţii

▪ Capitolul IV – Educaţia medicală continuă

▪ Capitolul V – Obligaţii etice şi deontologice

▪ Capitolul VI – Situaţii speciale în practicarea profesiunii în sistem instituţionalizat

12. Urgenţele medico – chirurgicale (Sinteze) – Lucreţia Titircă

o Insuficiența respiratorie acută – simptomatologie, conduită de urgență (pag 17-18)

o Criza de astm bronșic (pag 25)

o Angorul pectoral (pag 78)

o Colica renală nefritică (pag 113)

o Retenția acută de urină (pag 116-118)

o Urgențe în pediatrie (sindromul de deshidratare și convulsii la copii) pag 180 -184

o Traumatismele membrelor ( entorse , luxații, fracturi ) pag 311-321

13. Curs “Sterilizare”

Bibliografia, respectiv tematica de concurs pentru posturile de asistent medical de laborator – Laborator microbiologie medicală

Bibliografia

1. Ordinul MSP nr. 560/1999 privind atribuțiile asistentului medical de laborator

2. Ordinul MSP 1101/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind supravegherea, prevenirea, limitarea infectiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare.

3. Ordinul MS nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfeția şi sterilizarea in unitățile sanitare .

4. O.M.S.1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor

5. Tratat de microbiologie cIinica-Ed.a II-a, Dumitru Buiuc, Marian Negut, Editura medicala Bucuresti 2008

Tematica

1. Atribuțiile asistentei medicale de laborator conform Ordinului MS 560/1999 — fișa postului pentru asistentă de laborator.

2. Reguli generale de lucru în laborator.

3. Primul ajutor în accidentele de laborator.

4. Recoltarea produselor biologice în vederea analizei microbiologice.

5. Interpretarea rezultatelor analizelor microbiologice – aspecte preanalitice

• Factori care afectează rezultatul în faza de recolrtare a materialelor biologice.

• Factori care afectează rezultatul în faza de transport și stocarea a materialelor biologice.

• Factori care afectează rezultatul în faza de analiză propriu-zisă.

6. Norme tehnice privind curățenia și dezinfecția în unitățile sanitare (Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1761/2021)

7. Norme privind supravegherea, prevenirea,Iimitarea infecțiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare. (Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1101/2016)

8. Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activități medicale (O.M.S.1226/2012)

9. Examenul microscopic, coIorația Gram, colorația Giemsa.

10. Cultivarea bacteriiIor. Medii de cultura utilizate în bacteriologie și tehnica însămânțării.

11. Antibiograma

12. Reacția de aglutinare

13. Teste rapide imunocromatografice

Bibliografia, respectiv tematica de concurs pentru posturile de asistent medical de laborator – Serviciul clinic anatomie patologică

I. BIBLIOGRAFIE:

14. Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

a. Anexa Nr. 3 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

b. Anexa Nr. 4 – Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

15. Ordinul MS nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private,evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei ( Capitolul I – definiţii, Capitolul II – curăţarea, Capitolul III – dezinfecţia, Capitolul IV – Sterilizarea, Anexa nr. 3 – proceduri recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, Anexa nr. 4 – metode de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei acestuia)

16. Ordinul MSP nr. 560/1999 privind atribuţiile asistentului medical care lucrează în secţiile cu paturi;

17. OMS nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale.

18. OUG 144/2008 (actualizată) privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare

19. CODUL DE ETICĂ ŞI DEONTOLOGIE al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, publicat în Monitorul Oficial nr. 560/august 2009 20. Curs “Sterilizare” – poate fi descărcat de pe site-ul spitalului (www.spitalmures.ro)

21. Kumar V, Abbas A, Aster J. Patologie: Bazele morfologice și fiziopatologice ale bolilor. Ediția a noua. Editura Callisto, 2015.

22. Pavai Z, Horvath E, Jung I. Imunohistochimie. Baze teoretice. Aplicații practice. Editura University Press-Târgu Mureș, 2004.

23. Mogoantă L, Popescu CF, Georgescu CV, Comănescu V, Pirici D. Ghid de tehnici de histologie, citologie și imunohistochimie. Editura Medicală Universitară Craiova, 2017.

24. Kovacs Z. Kovacs B, Molnar GB. Notiuni de biologie moleculara pentru rezidenti in Anatomie patologica. Ed University Press Tragu-Mures, 2024.

II. TEMATICA:

6. Organizarea activităţilor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare publice şi private cu paturi (atribuţiile asistentei medicale responsabile de salon); Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice (scop, obiective, definiţii, populaţia ţintă, atribuţiile persoanei expuse accidental la produse biologice). Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale (măsurile standard, precauţiile adresate căii de transmitere)

7. Norme tehnice privind curăţenia şi dezinfecţia în unităţi sanitare.

▪ Curăţarea (definiţie, metode generale de efectuare a curăţeniei, reguli fundamentale în utilizarea produselor folosite în activitatea de curăţenie, reguli pentru depozitarea produselor şi ustensilelor folosite la efectuarea curăţeniei şi reguli de întreţinere).

▪ Dezinfecţia (definiţie, dezinfecţia prin mijloace fizice, dezinfecţia prin mijloace chimice – clasificarea dezinfecţiei, clasificarea biocidelor, nivelurile de dezinfecţie, etapele dezinfecţiei de nivel înalt, igiena mâinilor şi dezinfecţia pielii, criterii de utilizare şi păstrare corectă a produselor antiseptice, criterii de alegere corectă a dezinfectantelor, reguli generale de practică a dezinfecţiei, clasificarea suprafeţelor, instrumentarului şi echipamentelor, obligativitatea dezinfecţiei curente şi/sau terminală).

▪ Proceduri recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc (nivelul de risc, proceduri aplicate, indicaţii)

▪ Metodele de aplicare a dezinfectantelor chimice în funcţie de suportul care urmează să fie tratat (suportul de tratat, metoda de aplicare, observaţii)

8. Atribuţiile asistentei medicale conform Ordinului MS nr. 560/1999 – fişa postului pentru asistenta medicală din salon;

9. Norme tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale.

10. OUG 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare

▪ Capitolul I – Exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical

▪ Capitolul III – Organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România

11. CODUL DE ETICĂ ŞI DEONTOLOGIE al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, publicat în Monitorul Oficial nr. 560/august 2009

▪ Capitolul I – Principii generale

▪ Capitolul II – Responsabilitatea personală, integritatea şi independenţa profesională a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali

▪ Capitolul III – Raporturi profesionale cu alţi profesionişti din domeniul medico-sanitar şi instituţii

▪ Capitolul IV – Educaţia medicală continuă

▪ Capitolul V – Obligaţii etice şi deontologice

▪ Capitolul VI – Situaţii speciale în practicarea profesiunii în sistem instituţionalizat

13. Curs “Sterilizare”

14. Tehnici de histologie și histochimie

15. Tehnici de citologie

16. Tehnica examenului extemporaneu

17. Aplicațiile tehnicilor de histologie în diagnostic

18. Aplicațiile tehnicilor de citologie în diagnostic

19. Aplicațiile metodelor de colorare histochimică în diagnosticul histopatologic

20. Tehnica imunohistochimică: metode de imunocolorare, pregătirea țesuturilor, protocoale de lucru, probleme tehnice, validare rezultate și alte aspecte practice.

21. Aplicațiile imunohistochimiei în diagnosticul histopatologic

22. Tehnici de biologie moleculară cu aplicații în Anatomie patologică, efectuate pe biopsii și piese de rezecție chirurgicală

23. Tehnica prelevării organelor umane

24. Tehnici de histologie și histochimie

25. Tehnici de citologie

26. Tehnica examenului extemporaneu

27. Tehnica imunohistochimică: metode de imunocolorare, pregătirea țesuturilor, protocoale de lucru, probleme tehnice, validare rezultate și alte aspecte practice.

28. Tehnici de biologie moleculară cu aplicații în Anatomie patologică

Bibliografia, respectiv tematica de concurs pentru posturile de infirmier:

I. BIBLIOGRAFIE:

1. Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

a. Anexa Nr. 3 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

b. Anexa Nr. 4 – Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

Ordinul MS nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private,evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei ( Capitolul I – definiţii, Capitolul II – curăţarea, Capitolul III – dezinfecţia, Capitolul IV – Sterilizarea, Anexa nr. 3 – proceduri recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, Anexa nr. 4 – metode de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei acestuia)

2. Ordinul MSP nr. 560/1999 privind atribuţiile infirmierei;

3. Ordinul MS nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale;

4. Tehnici de îngrijire generală a bolnavilor – Georgeta Baltă, Editura didactică şi pedagogică, Bucureşti 1983, (pag.42 -77)

5. Primul ajutor calificat – Raed Arafat, Hajnal Erzsebet Vass, Cristian Boeriu – ed. A II-a, Editura Etnos

II. TEMATICA:

1. Atribuţiile infirmierei.

2. Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice (scop, obiective, definiţii, populaţia ţintă, atribuţiile persoanei expuse accidental la produse biologice). Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale (măsurile standard, precauţiile adresate căii de transmitere)

3. Norme tehnice privind curăţenia şi dezinfecţia în unităţi sanitare

● Curăţarea (definiţie, metode generale de efectuare a curăţeniei, reguli fundamentale în utilizarea produselor folosite în activitatea de curăţenie, reguli pentru depozitarea produselor şi ustensilelor folosite la efectuarea curăţeniei şi reguli de întreţinere)

● Dezinfecţia (definiţie, dezinfecţia prin mijloace fizice, dezinfecţia prin mijloace chimice – clasificarea dezinfecţiei, clasificarea biocidelor, nivelurile de dezinfecţie, etapele dezinfecţiei de nivel înalt, igiena mâinilor şi dezinfecţia pielii, criterii de utilizare şi păstrare corectă a produselor antiseptice, criterii de alegere corectă a dezinfectantelor, reguli generale de practică a dezinfecţiei, clasificarea suprafeţelor, instrumentarului şi echipamentelor, obligativitatea dezinfecţiei curente şi/sau terminală)

● Proceduri recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc (nivelul de risc, proceduri aplicate, indicaţii)

● Metodele de aplicare a dezinfectantelor chimice în funcţie de suportul care urmează să fie tratat (suportul de tratat, metoda de aplicare, observaţii)

4. Pregătirea patului şi accesoriile lui

5. Schimbarea lenjeriei de pat

6. Asigurarea igienei personale, corporale şi vestimentare a bolnavilor

7. Dezbrăcarea şi îmbrăcarea bolnavilor în pat

8. Captarea dejecţiilor fiziologice şi patologice ale bolnavilor

9. Efectuarea toaletei pe regiuni a bolnavului imobilizat la pat,

10. Observarea poziţiei bolnavului. Schimbarea poziţiei bolnavului,

11. Mobilizarea bolnavului,

12. Alimentația bolnavului

13. Efectuarea transportului bolnavului în spital

14. Clasificarea, ambalarea şi depozitarea temporară a deşeurilor rezultate din activităţile medicale.

Primul ajutor calificat, ediția 2016 – capitolele: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 14, 18.

Bibliografia, respectiv tematica de concurs pentru posturile de îngrijitoare de curățenie:

I. Bibliografie:

1. Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

a. Anexa Nr. 3 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

b. Anexa Nr. 4 – Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

2. Ordinul MS nr. 1761/2021 ordin pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acesteia

3. Ordinul MS nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale;

II. Tematica:

1. Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice (scop, obiective, definiţii, populaţia ţintă, atribuţiile persoanei expuse accidental la produse biologice). Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale (măsurile standard, precauţiile adresate căii de transmitere)

2. Norme tehnice privind curăţenia şi dezinfecţia în unităţi sanitare.

· Curăţarea (definiţie, metode generale de efectuare a curăţeniei, reguli fundamentale în utilizarea produselor folosite în activitatea de curăţenie, reguli pentru depozitarea produselor şi ustensilelor folosite la efectuarea curăţeniei şi reguli de întreţinere).

· Dezinfecţia (definiţie, dezinfecţia prin mijloace fizice, dezinfecţia prin mijloace chimice – clasificarea dezinfecţiei, clasificarea biocidelor, nivelurile de dezinfecţie, etapele dezinfecţiei de nivel înalt, igiena mâinilor şi dezinfecţia pielii, criterii de utilizare şi păstrare corectă a produselor antiseptice, criterii de alegere corectă a dezinfectantelor, reguli generale de practică a dezinfecţiei, clasificarea suprafeţelor, instrumentarului şi echipamentelor, obligativitatea dezinfecţiei curente şi/sau terminală).

· 3. Ordinul MS nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale.

Tipul probelor de concurs:

· Probă scrisă și interviu – pentru asistenții medicali, infirmieri,

· Probă practică și interviu – pentru îngrijitoare de curățenie

Precizări:

Dosarele de concurs se preiau numai cele complete. Formularul de înscriere trebuie să fie completat în întregime. Copiile actelor sunt însoțite în mod obligatoriu de cele în original.

Actele din dosarul de concurs trebuie să fie în mod obligatoriu în ordinea prevăzută în formularul de înscriere.

Calendarul de desfăşurare a concursului:

· 24.06.2025 – 07.07.2025 – Depunerea dosarelor

· 08.07.2025 – Selecţia dosarelor

· 08.07.2025 până la ora 15.30 – Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor candidaţilor

· 09.07.2025 până la ora 12.00 – Depunerea contestaţiilor cu privire la selecţia dosarelor

· 09.07.2025 până la ora 15.30 – Soluţionarea şi afişarea contestaţiilor cu privire la selecţia dosarelor

· 17.07.2025 ora 9.00 – Proba scrisă (asistent medical generalist, asistent medical de laborator) – Amfiteatrul 1 al instituției

· 17.07.2025 ora 8.00 – Proba practică (îngrijitoare de curățenie) – Amfiteatrul 1 al instituției

· 17.07.2025 până la ora 20.00 – Afişare rezultate proba scrisă, respectiv practică

· 18.07.2025 până la ora 12.00 – Depunerea contestaţiilor la proba scrisă, respectiv practică

· 18.07.2025 până la 15.30 – Afişare rezultate soluţionare contestaţii la proba scrisă, respectiv practică

· 21.07.2025 ora 8.00 – Interviu (asistent medical generalist, asistent medical de laborator) – Sala de protocol a instituției

· 21.07.2025 ora 10.00 – Interviu (infirmier) – Sala de protocol a instituției

· 21.07.2025 ora 11.00 – Interviu (îngrijitoare de curățenie – Sala de protocol a instituției

· 22.07.2025 până la ora 12.00 – Depunerea contestaţiilor la proba interviu

· 22.07.2025 până la 15.30 – Afişare rezultate soluţionare contestaţii la proba interviu

· 23.07.2025 până la ora 15.30 – Afişare rezultat final al concursului

· 24.07.2025 ora 8.00 – Alegerea posturilor – Sala de protocol a instituției

Termenul de depunere a dosarelor (10 zile lucrătoare de la afişare): 07.07.2025, ora 14.00.

Dosarul de concurs se va depune la sediul instituţiei organizatoare din Tg. Mureş, str. Gh. Marinescu nr. 50, et. I, cam. 4.107 – Serviciul resurse umane în perioada 24.06.2025 – 04.07.2025 zilnic (de luni până vineri), între orele 7.30 – 15.00. În data de 07.07.2025 înscrierile sunt în intervalul orar 7.30 – 14.00.

Persoana de contact Takács Laura, secretarul comisiei de concurs, telefon 0265-212111 int. 462. Informații suplimentare se pot obține și de la avizier, sau site-ul instituției

Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Târgu Mureş cu sediul în Târgu Mureș, strada Gheorghe Marinescu nr. 50, județul Mureș în conformitate cu prevederile HGR nr. 1336/2022, organizează, în perioada 23.06.2025 – 22.07.2025, concurs pentru ocuparea unui număr de 5 posturi vacante, toate pe perioadă nedeterminată cu normă întreagă, după cum urmează:

· 2 posturi muncitor calificat – electrician – Atelier 2 – Serviciul tehnic

· 1 post muncitor calificat – electrician – Atelier 1 – Serviciul tehnic

· 1 post muncitor calificat – liftier – Atelier 4 – Serviciul tehnic

· 1 post muncitor necalificat – Neutralizator deșeuri – Serviciul tehnic

Durata timpului de lucru: cea corespunzătoare pentru salariații cu normă întreagă din cadrul structurilor medicale în care sunt posturile vacante, potrivit Codului muncii actualizat.

Fiind un spital clinic de urgență activitatea se desfășoară fără întrerupere – 3 ture (dimineață, după-masă, noapte). Progarmul de lucru poate fi de 8 ore zilnic, în raport cu necesităţile asistenţei medicale, sau se poate lucra prin rotaţie în ture de 8 ore cu 16 ore libere sau 12 ore cu 24 de ore libere. De asemenea fiind o instituție care asigură asistență medicală populației, activitatea nu poate fi întreruptă. Se desfășoară încontinuu, fără nicio întrerupere, lucrându-se în fiecare zi a anului calendaristic, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, precum și în zilele de sărbători legale cu respectarea Codului muncii actualizat și Ordinului nr. 870/2004 actualizat – Regulamentul privind timpul de muncă, organizarea și efectuarea gărzilor în unitățile publice din sectorul sanitar.

Documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. nr. 1336/2022:

1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în Anexa 1 la prezentul anunț;

2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică (diploma/certificat de calificare în meseria de electrician/liftier);

5. copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform modelului orientativ din Anexa 2 la prezentul anunț.

6. certificat de cazier judiciar;

7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

9. curriculum vitae, model comun european.

10. Dosar plic

11. Dovada achitării taxei de participare (chitanța):

– 60 lei pentru candidații pentru posturile de electrician, liftier, muncitor necalificat

Taxa de participare la concurs se achită la Casieria instituției, camera 3.238, situată la parter.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la pct 2-5, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. precedent se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

Condiții generale de participare la concurs prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1.336/2022:

1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit; 3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii; 8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 (2)din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiții specifice de participare la concurs:

· muncitor calificat – electrician: absolvent studii generale (8 clase), diplomă sau certificat de calificare în meseria de electrician, fără condiții de vechime

· muncitor calificat – liftier: absolvent studii generale (8 clase), diplomă sau certificat de calificare în meseria de liftier, fără condiții de vechime

· muncitor necalificat: absolvent studii generale (8 clase), fără condiții de vechime

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ

1. Muncitor calificat – electrician:

1.Executarea Instalaţiilor electrice cu tensiuni până la 1000 V c.a şi 1500 c.c

2. Normativ pentru proiectarea şi executarea Instalaţiilor electrice cu tensiuni până la 1000 V c.a şi 1500 c.c. Indicativ: I 7-02 Înlocuieşte: I 7-98

3.Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii şi sănătăţii în munca cu modificările și completările ulterioare

4.HG. Nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentului individual de protectie la locul de munca;

2. Muncitor calificat – liftier:

– Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca: cap. IV-V-VI-VII-VIII-IX.

– H.G. nr.1425/2006 Norme de aplicare a Legii nr. 319/2006.

– Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor: cap. I- II-obligatiile

salariatilor. Ordin nr. 163/28 februarie 2007 pentru aprobarea Normelor Generale de aparare impotriva incendiilor.

– Prescriptie tehnica-PTR 2-2010. Ascensoare electrice si hidraulice de persoane si marfuri cu comanda interioara-Monitorul oficial nr. 634 bis/09.09.2010.

3. Muncitor necalificat – Neutralizator deșeuri

1.Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

a. Anexa Nr. 3 – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

b. Anexa Nr. 4 – Precauţiunile standard. Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale

2. Ordinul MS nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private,evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei (Capitolul I – definiţii, Capitolul II – curăţarea, Capitolul III – dezinfecţia)

3. Ordinul MS nr. 1.226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale;

Dosarele de concurs se preiau numai cele complete. Formularul de înscriere trebuie să fie completat în întregime. Copiile actelor sunt însoțite în mod obligatoriu de cele în original.

Actele din dosarul de concurs trebuie să fie în mod obligatoriu în următoarea ordine:

1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în Anexa 1 la prezentul anunț;

2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică (diploma sau certificate de calificare în meseria de electrician/liftier);

5. copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform modelului orientativ din Anexa 2 la prezentul anunț. (pentru cei care au mai lucrat)

6. certificat de cazier judiciar;

7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

9. curriculum vitae, model comun european.

10. Dovada achitării taxei de participare (chitanța):

– 60 lei pentru candidații pentru posturile de electrician, liftier, muncitor necalificat.

Taxa de participare la concurs se achită la Casieria instituției, camera 3.238, situată la parter, anterior prezentarii dosarului pentru concurs.

11. Dosar plic

Calendarul de desfăşurare a concursului:

· 24.06.2025 – 07.07.2025 – Depunerea dosarelor

· 08.07.2025 – Selecţia dosarelor

· 08.07.2025 până la ora 15.30 – Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor candidaţilor

· 09.07.2025 până la ora 12.00 – Depunerea contestaţiilor cu privire la selecţia dosarelor

· 09.07.2025 până la ora 15.30 – Soluţionarea şi afişarea contestaţiilor cu privire la selecţia dosarelor

· 16.07.2025 ora 8.00 – Proba scrisă – Sala de Protocol a instituției

· 16.07.2025 până la ora 15.30 – Afişare rezultate proba scrisă

· 17.07.2025 până la ora 12.00 – Depunerea contestaţiilor la proba scrisă

· 17.07.2025 până la 15.30 – Afişare rezultate soluţionare contestaţii la proba scrisă

· 18.07.2025 ora 8.00 – Interviu – Sala de protocol a instituției

· 18.07.2025 ora 15.30 – Afişare rezultate interviu

· 21.07.2025 până la ora 12.00 – Contestaţii cu privire la rezultatele interviului

· 21.07.2025 până la ora 15.30 – Soluţionarea şi afişarea soluţionării contestaţiilor cu privire la interviu

· 22.07.2025 până la ora 15.30 – Afişare rezultat final al concursului

Termenul de depunere a dosarelor (10 zile lucrătoare de la afişare): 07.07.2025, ora 14.00.

Dosarul de concurs se va depune la sediul instituţiei organizatoare din Tg. Mureş, str. Gh. Marinescu nr. 50, et. I, cam. 4.107 – Serviciul resurse umane în perioada 24.06.2025 – 04.07.2025 zilnic (de luni până vineri), între orele 7.30 – 15.00. În data de 07.07.2025 înscrierile sunt în intervalul orar 7.30 – 14.00.

Persoana de contact Takács Laura, secretarul comisiei de concurs, telefon 0265-212111 int. 462. Informații suplimentare se pot obține și de la avizier, sau site-ul instituției: www.spitalmures.ro.

MANAGER Președinte comisie concurs

Ec. Crăciun Ioan Florin ing. Pop Alexandru Sorin

Președinte comisie concurs

ing. Gorea Florin Cristian

Secretar comisie de concurs,

Takács Laura

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook  , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .