Traseele pentru biciclisti la mana consilierilor locali

Social

Încercând să răspundem numeroselor solicitări venite din partea cetățenilor, echipa Primăriei a definitivat (așa cum a promis) un proiect amplu pentru amenjarea unor culoare pentru biciclete.

Nedrept și ipocrit este faptul că amenajarea acestor culoare a fost votată de către Consiliul Local, ÎNSĂ nu au fost votate sumele de bani necesare implementării proiectului!!!

Astfel, după finalizarea proiectelor și obținerea TUTUROR avizelor (cel mai important fiind avizul favorabil din partea IPJ Mureș – Serviciul Rutier prin intermediul adresei nr. 290.904/04.06.2019), Primăria se vede în situația de a fi BLOCATĂ de peste 6 luni (!) și în acest proiect de către unii consilieri locali ce nu doresc decât „înfurierea” cetățenilor, ca preambul la alegerile locale ce urmează.

Am putea începe chiar de mâine! Avem TOATE avizele și proiectele necesare! Nu avem însă banii pentru marcajele rutiere, montarea indicatoarelor, a pictogramelor aferente și pentru toate celelate cheltuieli. Nu sunt bani mulți, dar se inventează tot felul de scuze și obstacole pentru ca nici acest proiect să nu fie finalizat.

Este rușinos acest conflict permanent între unii consilieri și executivul Primăriei, conflict din care pierd cel mai mult cetățenii. Constatăm încă o dată, cu amărăciune, că singura „ofertă” electoară a unor consilieri și candidați a rămas conceptul păgubos și medieval – „hai să blocăm Primăria”.

Iată care este configurația culoarelor BLOCATE de către consilierii locali:

Traseul I (sud – nord):

  • Zona Comercială – str. Gh. Doja – Benzinăria „Petrom” (pistă comună pietoni și bicicliști cu 2 sensuri, pe amplasament nou); Benzinăria „Petrom” – Str. Rampei (culoar comun pietoni și bicicliști, cu 2 sensuri); Str. Gh. Doja, intersecția cu str. Rampei – intersecția cu str. Budiului (culoar de biciclete pe cele două părți ale străzii; se intersectează pe trotuarul nordic cu str. Rampei, str. Rozmarinului, Fabricii de Zahăr, Turzii și pe trotuarul sudic cu str. Hunedoara, Reșița, Cisnădie, Bega, Alba-Iulia, Bogatei, Ciocanului); Str. Gh. Doja, intersecția cu str. Budiului – intersecția cu P-ța Trandafirilor (culoar comun pietoni și bicicliști, cu 2 sensuri); P-ța Tradafirilor (amplasament nou: P-ța Victoriei – 2 sensuri, trotuarele care înconjoară scuarul – 1 sens); P-ța Trandafirilor – str. Revoluției (intersecția cu str. Călărașilor) (culoar cu 1 sens); Str. Revoluției (culoar comun pietoni și bicicliști cu 1 sens); P-ța Revoluției (culoar cu 2 sensuri, pornire stația Petrom, se intersectează cu str. Vișeului și N. Grigorescu); B-dul 22 Dec. 1989, intersecția cu str. N. Grigorescu – intersecția cu str. Secuilor Martiri (culoar cu 1 sens pe ambele părți ale străzii); B-dul 22 Dec. 1989 str. Gh. Marinescu, intersecția cu str. Secuilor Martiri până la calea ferată și Casa de Cultură a Tineretului (culoar comun pietoni și bicicliști cu 1 sens); B-dul 22 Dec. 1989 (culoar cu 2 sensuri de mers pe amplasament nou și culoar comun pietoni și bicicliști cu 2 sensuri; pornește de la alăturarea străzii cu calea ferată, până la limita administrativă a municipiului către Sângeorgiu de Mureș).

Traseul II (est-vest):

  • Cartierul Tudor Vladimirescu, pârâul Pocloș, zona str. Livezeni – intersecția cu str. Înfrățirii, traversează str. Progresului (culoar cu 2 sensuri pe amplasament nou); Cartierul Tudor Vladimirescu – pârâul Pocloș – Intersecția str. Înfrățirii – str. Năvodari (culoar cu 1 sens de mers pe cele 2 maluri ale pârâului Pocloș, pe amplasament nou; traversează B-dul 1 Dec. 1918, str. Busuiocului, str. Bucinului, str. Năvodari); Cartierul Tudor Vladimirescu, pârâul Pocloș – zona centrală, intersecția str. Năvodari str. Libertății (culoar cu 1 sens de mers pe cele 2 maluri ale Pocloșului; pornește de la intersecția cu str. Năvodari, traversează str. Substejeriș, str. Secerei, str. Govora, str. Budai Nagy Antal, str. Grădinarilor, str. Petrila, str. Gh. Doja, str. Grivița Roșie, str. Iuliu Maniu, str. Emil Dandea, str. Zărnești, str. Amurgului, str. Teilor, str. Nirajului, str. Bucegi, str. Bobâlna, str. Grapei, str. Grădinarilor, str. Semănătorilor, str. Plevna); Cartierul Tudor Vladimirescu – str. Înfrățirii (culoar cu 1 sens de mers, pornește de la intersecția cu pârâul Pocloș, traversează str. Armoniei, str. Viitorului și str. Muncii până la intersecția semaforizată cu B-dul 1 Dec. 1918); Cartierul Tudor Vladimirescu – B-dul Pandurilor (culoar cu 1 sens de mers și culoar de biciclete cu 2 sensuri pe amplasament nou; pornește de la intersecția semaforizată cu B-dul 1 Dec. 1918, traversează str. Sârguinței, str. Evreilor Martiri, str. Cernavodă, str. Transilvaniei, str. Predeal, str. Șelimbăr, str. Suceava, str. T. Vladimirescu); Str. Belșugului (culoar cu 2 sensuri; pornește de la intersecția cu str. Libertății, traversează str. Gh. Șincai, str. Traian Moșoiu, intrarea la P-ța Cuza Vodă, str. Ghiocelului, str. Sebeșului); Str. Tamas Erno (culoar cu 2 sensuri); Str. Uzinei – str. Călărașilor (culoar cu 2 sensuri; pornește din P-ța Matei Corvin, trece pe sub Podul Mureș și ajunge în str. Aleea Carpați); Str. Aleea Carpați (culoar cu 2 benzi); Zonă de agrement „Mureșul” (culoar cu 2 benzi; pornește de la intersecția Aleea Carpați cu str. Zăgazului, merge paralel cu canalul Turbinei, traversează podul pietonal până la parcarea de la a 2-a intrare la Complexul Mureșul).

Zeci de bicicliști ne-au transmis nemulțumirea lor față de acestă situație ce trenează de peste 6 luni de zile și pe această cale solicităm consilierilor locali să voteze banii destinați culoarelor de biciclete, pentru ca în această primăvară să poată pedala în voie pe traseele menționate! 

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *